• Update Corona protocol

Update 16-12-2020
    Op maandag 14 december heeft Mark Rutte in een toespraak nieuwe, strengere maatregelen aangekondigd in verband met het Coronavirus. Tot dinsdag 19 januari zit Nederland in een lockdown. Om groepsvorming en sociale contacten te verminderen en het aantal reisbewegingen te reduceren, zijn er ook nieuwe maatregelen voor de sport.

De maatregelen zijn:

• In een binnenruimte is sporten niet toegestaan. Sportkantines, kleedkamers en douches zijn dicht, ook van buitensportaccommodaties.
    • Sporten voor volwassenen is alleen toegestaan met maximaal twee personen in de buitenlucht, zolang er minimaal 1,5 meter tussen zit. Groepslessen buiten mogen niet plaatsvinden.
    • Kinderen en jongeren tot en met 17 jaar hoeven tijdens het sporten onderling geen 1,5 meter afstand te houden. Maar er worden geen wedstrijden gespeeld tegen sporters van andere verenigingen. Onderlinge trainingspartijen mogen wel. Kinderen met klachten blijven thuis.
    • Er worden geen wedstrijden gespeeld bij de senioren.

Handbalverenigingen mogen buiten trainingen in groepsverband verzorgen voor kinderen en jongeren tot en met 17 jaar. Senioren vanaf 18 jaar mogen alleen buiten in tweetallen trainen. Wedstrijden tussen jeugdteams van de eigen vereniging zijn toegestaan, wedstrijden voor senioren zijn verboden.

Het Nederlands Handbal Verbond heeft daarom moeten besluiten om de competities tot en met in ieder geval 24 januari af te gelasten.