• Corona maatregelen

Update 13 november 2021

Velen zullen al wel gehoord hebben van de nieuwe coronamaatregelen die vanaf 13 november gelden. De informatie die wij nu hebben over de maatregelen voor de handbal staat hieronder. Zodra er meer bekend is of aanpassingen zijn, zullen we dat uiteraard laten weten.

• Publiek is niet meer toegestaan bij sportwedstrijden en trainingen. Noodzakelijke rij-ouders vallen niet onder publiek.
    • Voor sporters van 13 jaar en ouder en voor vrijwilligers 'in functie' geldt een advies (voor 18+ is dit een dringend advies) om buiten de lijnen van het handbalveld 1,5 m afstand te houden. Dus ook op de wisselbank, in de kleedkamers etc.
    • Sporters van 18 jaar en ouder moeten een geldig coronatoegangscontrolebewijs (CTB) laten zien bij het betreden van de binnensportlocatie
    • Vrijwilligers ‘in functie’ (coaches, zaaldienst, scheidsrechters en noodzakelijke rij-ouders) hoeven dit vanuit de officiële regels niet. Onze sportbond adviseert echter wel om iedereen van 18+ om een CTB te vragen, het kan dus zijn dat de sporthal hier wel om vraagt.
    • Bij De Weijver worden vanaf vandaag de CTB-controles verzorgt door de sporthal zelf. Bij de Oranjehal regelt de trainer/het team de controle.
    • Er is geen verplichting tot het dragen van een mondkapje in de auto, als je naar de uitwedstrijden rijdt. Stem gezamenlijk af, als een rij-ouder of lid dit wel wenst.
    • We volgen uiteraard nog steeds de algemene veiligheids- en hygiëneregels, zoals thuisblijven bij klachten, regelmatig je handen wassen en geen handen schudden.

Of je nu achter deze regels staat of niet, of je nu gevaccineerd bent of niet, we verwachten dat iedereen zich aan de maatregelen houdt en elkaar blijft respecteren om de persoonlijk gemaakte keuzes over wel/niet vaccineren.  We hopen dat ook met deze maatregelen zoveel mogelijk wedstrijden gewoon gespeeld kunnen worden. Houdt de moed, sportiviteit en het handbalplezier erin!

Trainingen

Voor de (verplichte) toegangscontroles bij de trainingen voor 18+-leden, doen we nog steeds een extra beroep op de trainers én deze leden. Zij spreken samen af wie deze controles gaat uitvoeren. De trainer kan de controles uitvoeren, maar ook één van de speelsters. De controles moeten direct bij binnenkomst plaatsvinden, dus voordat je naar de kleedkamer gaat. Hiervoor download je de coronacheck-scanner op je telefoon. We begrijpen dat het lastig kan zijn om elkaar te controleren, maar dit is de enige manier waarop de trainingen voor 18+-leden door mogen gaan.

Van ouders van jeugdleden die nog niet zelf naar de training kunnen, wordt verwacht om bij de trainingen de kinderen (buiten) bij de deur af te zetten en op te halen, en niet de sporthal te betreden. Zodat toegangschecks bij de trainingen van jeugdleden niet nodig zijn. Publiek is ook bij trainingen is niet toegestaan.

Vragen

Als er vragen zijn n.a.v. dit bericht, stel ze dan bij je coach of trainer. Ook kun je terecht bij Ilja Groot en Co Schouten, corona-coördinatoren van Meteoor (bestuur@hv-meteoor.nl).

Coronacoordinatoren van Meteoor zijn: Ilja Groot (ilja@hv-meteoor.nl) en Co Schouten (co@hv-meteoor.nl).