• Update Corona protocol

Update 31-05-2021

Door de versoepelingen die het kabinet op vrijdag 28 mei jl. kenbaar heeft gemaakt, is het voor de handbalsport mogelijk om competitiewedstrijden voor de jeugd te hervatten. De alternatieve competitie voor alle jeugdleden tot en met de A-leeftijd zal op 12 juni aanvangen. Voor senioren vindt de alternatieve competitie helaas geen doorgang.

Jeugdcompetitie

Alle alternatieve jeugdcompetities tot en met de A-jeugd mogen vanaf 5 juni aanvangen. De wedstrijden die vanaf 12 juni ingepland staan in de alternatieve competitie zullen hiermee doorgang vinden.

Voor wedstrijden van de F-jeugd die in toernooivorm gespeeld worden is er ook groen licht.

Handbal voor senioren

Ook voor senioren is er positief nieuws. Zij mogen vanaf zaterdag 5 juni weer in teamverband, zonder 1,5-meter afstand, met elkaar trainen.

Competitiewedstrijden zijn nog niet toegestaan. Het NHV heeft daarom moeten besluiten om alle wedstrijden voor senioren in de alternatieve competitie te laten vervallen. Teams van dezelfde vereniging mogen wel onderlinge wedstrijden spelen.

Wedstrijdprogramma

Het wedstrijdprogramma voor de alternatieve competitie is al bekend bij de verenigingen. De wedstrijden die voor de seniorenteams komen te vervallen zullen z.s.m. in de HandbalNL App op afgelast worden gezet. Mochten jeugdwedstrijden vervallen vanwege afmeldingen of terugtrekkingen, dan zal dit via de HandbalNL App worden weer gegeven en via de coaches.

Sportaccommodaties

Kleedkamers en douches op de sportaccommodaties mogen weer geopend worden. Ook sportkantines mogen onder voorwaarden weer openen.

Publiek

Er mogen geen toeschouwers aanwezig zijn bij amateurwedstrijden. Publiek bij de alternatieve jeugdcompetities is daarom niet toegestaan.