• Corona update | 26 januari

Competitie weer hervat!

Vanaf het weekend van 29 januari is de competitie weer hervat. Wat is het fijn dat we weer mogen handballen en dat er ook weer publiek mag komen kijken. We hopen natuurlijk dat zo veel mogelijk wedstrijden ook gewoon gespeeld kunnen worden. Maar als je klachten hebt, meld je dan af bij je coach of je trainer.

Welke (overheids)maatregelen gelden er?

• Mondkapjes in binnensportlocaties zijn verplicht vanaf 13 jaar, op de momenten dat je je verplaatst. Tijdens het sporten zelf mag het mondkapje af.
    • Afstand houden:

Tijdens de handbalsport hoeft geen 1,5 m afstand te worden gehouden.

Wel geldt buiten de lijnen van het handbalveld het volgende:

- iedereen van 18 jaar en ouder houdt 1,5 meter afstand tot 13-jarigen en ouder;

- jongeren van 13 t/m 17 jaar hoeven geen 1,5 meter afstand te houden tot elkaar, wel tot volwassenen;

- kinderen t/m 12 jaar hoeven van niemand afstand te houden.

• Sporters en publiek van 18 jaar en ouder moeten een geldig coronatoegangscontrolebewijs (CTB) laten zien bij het betreden van de binnensportlocatie.
    • Vrijwilligers ‘in functie’ (o.a. trainers, coaches, scheidsrechters) hoeven dit vanuit de officiële regels niet. Onze sportbond adviseert echter wel om iedereen van 18+ om een CTB te vragen, het kan dus zijn dat de sporthal hier wel om vraagt.
    • Bij de wedstrijden (alleen in De Weijver) worden de CTB-controles verzorgt door de sporthal zelf.
    • Bij de trainingen verzorgt de trainer/het team de CTB-controles van het eigen team.
    • De kleedkamers, toiletruimten en douches zijn open. Ook hier is vanaf 13 jaar een mondkapje verplicht en vanaf 18 jaar 1,5 m afstand.
    • Bij uitwedstrijden wordt in de auto een mondkapje geadviseerd vanaf 13 jaar.
    • Publiek is tot 22:00 uur van harte welkom bij de wedstrijden.
    • En we volgen uiteraard nog steeds de algemene veiligheids- en hygiëneregels, zoals thuis blijven bij klachten, regelmatig je handen wassen en geen handen schudden.

Iedereen heeft zijn eigen mening over de geldende coronaregels. En dat mag ook. Maar wat je er ook van vindt, we verwachten wel dat iedereen zich aan de maatregelen houdt én respectvol met elkaar blijft omgaan.

Veel sportplezier!

Heb je vragen of opmerkingen? Bespreek deze met de eigen coach of trainer, of stel ze bij één van de coronacoördinatoren van Meteoor: Co Schouten of Ilja Groot (bestuur@hv-meteoor.nl).