• Wat houdt de zaaldienst in?

Vanaf oktober 2020 heeft het bestuur besloten om de zaaldienst anders in te delen.

Zaaldienst wordt vanaf heden gedraaid door twee ouders van de volgende spelende teams: vanaf de F t/m de B-jeugd.

Senioren 1, Senioren 2 & A1, hiervoor wordt een indeling gemaakt. De dames MW1 en MW2 verzorgen de zaaldienst zelf bij hun eigen wedstrijden.

De zaaldienst biedt ondersteuning aan de scheidsrechter(s) tijdens de wedstrijden. Dit houdt o.a. in de tijd en de stand bijhouden. Het is belangrijk om tijdens de zaaldienst actief de wedstrijd en de beslissingen van de scheidsrechter(s) te volgen. (Start tijd, doelpunten, twee minuten, time-out.)

Zorg dat je ± 10 minuten voor de wedstrijd aanwezig bent. De opgegeven tijden in het schema (zie website) zijn aanvangstijden van de wedstrijden.

De eerste zaaldienst van de dag haalt in de kantine van sporthal De Weijver (bij de bar) het "rode doosje" met scheidsrechterkaartjes etc op.

De laatste zaaldienst zorgt dat het doosje weer wordt afgegeven bij de bar.(Ter info:coaches van de Meteoorteams hebben in hun coachtas twee fluitjes en een stopwatch, welke door de scheidsrechters en zaaldienst kunnen worden gebruikt.)

Het scorebord dient voor de wedstrijd ingesteld te worden op de juiste speelminuten. (Zie voor het instellen van het scorebord de handleiding ter plaatse.)

De speeltijden van de teams zijn:

DMW      -2 * 25 minuten

Senioren -2 * 30 minuten

A-jeugd  -2 * 30 minuten

B-jeugd  -2 * 25 minuten

C-jeugd  -2 * 25 minuten

D-jeugd  -2 * 20 minuten

E-jeugd  -2 * 20 minuten

F-jeugd  -2 * 15 minuten

PS: de indeling van de zaaldienst volgt nog!

• Zaaldienst indeling