• Veilig sportklimaat

Bij Meteoor vinden we het belangrijk dat iedereen die verbonden is aan onze vereniging zich veilig voelen. Op dit moment zijn we druk bezig met het vaststellen van afspraken. Hieronder zie je al diverse informatie met betrekking tot Veilig Sportklimaat.

• Vertrouwenspersoon

Bij Meteoor staat handballen met plezier voorop. We vinden het belangrijk om elkaar met respect te behandelen. En we willen een club zijn waar ongewenst gedrag zoals pesten, buitensluiten, discriminatie of (seksuele) intimidatie niet voorkomt.

Mocht je toch te maken krijgen met ongewenst gedrag, dan kun je je wenden tot je coach, trainer of het bestuur. Ook kun je contact opnemen met onze vertrouwenspersoon Walda Schrijver of met de vertrouwenscontactpersoon van onze handbalbond NHV (vcp@handbal.nl). Bij een vertrouwenspersoon kun je je verhaal kwijt en die kan je advies geven over wat je kunt doen.

Walda stelt zich hieronder voor.

• Mijn naam is Walda Schrijver, ik ben getrouwd met Hans, samen hebben wij twee kinderen.

Sanne van 18 jaar en Joep van 16 jaar.

Inmiddels wonen wij 17 jaar in Hoogwoud.

Ik ben geboren en opgegroeid in de Wieringermeer, samen met Hans heb ik voordat wij in Hoogwoud een huis hebben gekocht in Amstelveen gewoond.

Bij Hockeyclub Spire waar Sanne lid is ben ik vertrouwenspersoon en bij Meteoor hebben zij mij hier ook voor gevraagd.

Mocht er iets zijn binnen Meteoor wat u graag met een onafhankelijk persoon in vertrouwen wilt bespreken dan kunt u mij bellen of mailen.

Mijn telefoonnummer is 06-55084110 of waldaschrijver@icloud.com

• Gedragscode

•

Bij handbalvereniging Meteoor staat het sportplezier centraal. Sportiviteit, respect en integriteit zijn belangrijke waardes die wij met elkaar beleven en uitdragen. Dat verwachten wij van iedereen die bij onze vereniging betrokken is. Van onze leden, ouders, trainers, coaches, bestuurders, andere vrijwilligers, bezoekers en andere betrokkenen. Deze gedragscode is in de eerste plaats opgesteld voor de contacten binnen de eigen vereniging, maar geldt net zo goed voor de contacten met bezoekers of andere (samenwerkings)partners van onze vereniging.