Dames 1 – Hoe verlies je van jezelf?

Dames 1 Hoe verlies je van jezelf?ornado 18 september 201619-9-2016

Met het goede gevoel van vorige week op zak, gaan we op weg naar onze tegenstander van vandaag: Tornado. Een colonne fietsers (waaronder Kees 121 en Limburgs mooiste) zorgt dat onze reis niet vloeiend verloopt. Als dit maar geen voorbode is voor de wedstrijd!

Na het fluitsignaal van scheidsrechter Loek Groot is het voor beide ploegen aftasten: wat voor tegenstander hebben we tegenover ons?

Tornado opent de score via nr. 2 vanuit de linkerhoek: 1-0. Wij missen daarop twee kansen door recht op de keeper te schieten. Ons eerste doelpunt is een door Shannen benutte strafworp: 1-1. Ook de Heerhugowaardse meiden krijgen een 7-meterworp. Maar onze keep weet deze te stoppen. “Lekker Max!” Dit is echter het sein voor nr. 2 om weer vanuit de hoe k te scoren: 2-1 en 3-1. Bij het laatste doelpunt is onze organisatie totaal zoek.

Een opgelegde kans voor ons op de rechterhoek belandt snoeihard op de paal. Gelukkig weet Ilse de aanval daarna, na goed druk zetten van Rianne wel te scoren: 3-2. Het antwoord is van de middenopbouw: 4-2. Ook het volgende doelpunt is voor onze tegenstander. Een vrije doelpoging vanaf de hoek komt weer op de paal, waarna Tornado op de break gaat en Maxim kansloos is: 5-2. Sharon verdedigt niet volgens de regels en krijgt geel. Nr. 5 mag bovendien een penalty nemen: 6-2 . Kom op meiden, er moet wat gebeuren! Na een goede aanval krijgen we onze tweede strafworp. Ook deze wordt verzilverd door Shannen: 6-3.

De middenopbouwster van Tornado mag zomaar door onze verdediging lopen; niemand pakt haar aan: 7-3. Onzorgvuldig overspelen zorgt dat de dames in het paars op de break kunnen en hun voorsprong vergroten: 8-3. Shannen benut daarna onze derde 7-meterworp: 8-4. Maar meteen is daar nr. 14 met een schot: 9-4. Het begint eentonig te worden: we missen weer een kans vanuit de hoek. Gelukkig is d aa r Sharon met een sprongschot vanaf de middenopbouw: 9-5. Shannen haar vierde penalty wordt gekeerd door de vrouw onder de lat. Uit de rebound we ten we ook niet te scoren. Maxim stuurt Shannen en Larissa op de break. De laatste weet de achterstand iets draaglijker te maken: 9-6. Maar onmiddellijk volgt een tegendoelpunt: de rechteropbouw wordt volkomen vrij gelaten: 10-6.

Larissa weet eindelijk haar directe tegenstander te passeren, maar schiet vervolgens rechtstreeks op de keepster. Rianne deelt in de malaise. Haar ballen belanden hoog over.

In onze dug-out wordt door de meiden gepraat en overlegd hoe we ons slechte spel kunnen keren. Helaas is praten eenvoudiger dan doen.

Toch is daar een sprankje hoop. Goed druk zetten zorgt dat Ilse vrij wordt gespeeld:

10-7. Maud passeert vanaf de linkeropbouw de verdediging, maar haar bal belandt op de paal. De terugspringende bal is voor Noortje die ons 8 edoelpunt aantekent: 10-8.

13 is soms een geluksnummer, want de speelster met dit r ugnummer zorgt dat Tornado iets uitloopt: 11-8. Een schot vanaf onze opbouw wordt geblokt ,waarna een break zorgt dat onze achterstand weer vier doelpunten is: 12-8. Het laatste doelpunt voor de rust komt op naam van Sharon. Een rommelaanval binnen de 9-meter zorgt dat zij vrij kan uithalen vanaf de cirkel: 12-9.

Rust . Een boze Gerbe spreekt de meiden toe. Er wordt veel te slordig gespeeld, we springen onnauwkeurig met onze kansen om, prieken teveel in de 9-meter en onze organisatie in de verdediging laat te wensen over. Bovendien werkt het lichamelijk gestel van verschillende meiden ook niet mee om het tij te keren en optimaal te kunnen presteren.

(Ter info: Als ik kijk hoeveel kansen we gemist hebben in de 1 e helft, hadden we met minimaal 12-1 8 voor moeten staan! )

Zal de donderpreek van Gerbe zijn vruchten afwerpen in de tweede helft?

Het eerste doelpunt na de rust is voor de thuisploeg, die vanaf de cirkel weet te scoren. Larissa antwoordt namens Meteoor vanaf de 7-meter: 13-10. Maar dan is daar Tornado ze s keer op rij:

14-10: Een slordig uitgevoerde break van ons wordt omgezet in een snelle tegenaanval.

15-10: Voetbal van onze opbouw, betekent dat Tornado opnieuw in de break kan.

De Heerhugowaardse doelvrouw stopt daarna twee opgelegde kansen!

16-10: Een schot van ons wordt geblokt en Maxim ziet 2 meiden in een break op zich

afkomen.

17-10: Een penalty van nr. 5 zet het doelpuntenfestijn voort.

18-10: Ook de rechterhoek pikt haar doelpuntje mee.

19-10: De laatste in deze serie wordt gescoord vanuit een strafworp.

Larissa, die de tweede helft mandekking krijgt en als cirkelloper actief is, noteert vanaf zes meter 19-11. Het twintigste doelpunt is een kopie van de 18 e . Shannen scoort eindelijk een velddoelpunt. Vanaf de rechterhoek passeert ze de keepster: 20-12. Samen met Larissa gaat ze daarna op de break. Larissa weet 20-13 te scoren, maar komt daarbij ongelukkig met de keepster in botsing waardoor haar been helemaal overstrekt wordt en ze kermend van de pijn op de grond ligt. Gelukkig hebben we twee deskundige supporters (moeder Marion en Kees Sneek) langs de lijn staan, die haar eerste hulp geven en ze weer enigszins opgelapt kan worden. In alle consternatie heeft ondergetekende echter niet in de gaten dat Tornado vlak na de spelhervatting w eet te scoren: 21-13. Helaas zie ik wel dat onze achterstand nog groter wordt: 22-13 vanuit de linkerhoek en 23-13 via een break met vier speelsters. Sharon lanceert vervolgens Rianne die vanaf de rechteropbouw succesvol uithaalt: 23-14. De rechteropbouw ( nr. 10 )passeert onze verdediging: 24-14. Anouk scoort als rechtshandige netjes vanuit de rechterhoek: 24-15. Voordat Shannen na een passeerbeweging 24-16 op het scorebord neerzet, missen we eerst weer verschillende kansen voor open doel. Shannen verdedigt te hardhandig en mag 2 minuten plaats nemen in de dug-out. Tornado krijgt voor dit “akkefietje” haar 5 e penalty: 25-16. Dan gaan de meiden in het paars (na stom balverlies onzerzijds ) voor de zoveelste k eer op de break: 26-16. Noortje haalt onverwachts uit vanaf de middenopbouw: 26-17. Simpel, maar zeer effectief! Het laatste doelpunt van Tornado is (zeer verrassend) vanaf de 7-meter: 27-17. Noortje bepaalt met ,opnieuw een mooi schot vanuit het midden , de eindstand op 27-18.

Verloren en de wijze waarop verdient van onze kant niet de schoonheidsprijs! We hebben vooral verloren van onszelf. Als je het jezelf en anderen zo moeilijk maakt in het veld is het onmogelijk om te winnen. Daarnaast is het belangrijk om wel positief te blijven om niet in een neerwaarts spiraal te belanden.

We hebben dus e.e. a. recht te zetten a.s. zondag 25 september tegenZaanstreek .

Kunnen we rekenen op uw support om 12.00 uur op ons eigen complex?