Dames 1 – Overwerk achter het scorebord C.S.V. – 9 oktober 2016

Vandaag opnieuw een uitwedstrijd op het programma. We gaan met zijn allen naar Castricum om aan te treden tegen C.S.V. Een voor ons compleet onbekende tegenstander bestaande uit, uitgaande van Sportlink, grote selectie. Op de huidige ranglijst staan ze onderaan, maar van onderschatting mag geen sprake zijn. Daarom met zijn allen aan de bak.
Maud zal deze wedstrijd fungeren als pupil van de week. Zij is geblesseerd en mag zich ontfermen over het scorebord. Dat is een intensieve taak zal gedurende de wedstrijd blijken.

Rianne scoort uit loop al snel 0-1. Daarna volgt Sharon die vanaf de middenopbouw omhoog springt en de keepster kansloos laat. Shannen zet goed druk en speelt Rianne vrij: 0-3. Nr. 16 van CSV haalt onverwachts uit vanaf de linkeropbouw: 1-3. De aanval daarna verstapt Shannen zich waardoor ze met een pijnlijke enkel het strijdtoneel moet verlaten en niet meer zal spelen deze wedstrijd. Anouk troost haar door voor het 4e doelpunt te tekenen vanaf de linkerhoek: 1-4. Daarna is het tweemaal CSV dat tot score weet te komen: eenmaal vanaf de rechteropbouw en eenmaal vanuit een break (na onderschepping van een slordige afspeelbal van ons in de aanval): 3-4. Noortje antwoordt met een mooi schot: 3-5. Larissa speelt Loraine aan die vanuit de hoek achter de verdediging is ingestart. Vrij voor doel aarzelt ze niet: 3-6. De middenopbouwster nr. 5 wordt niet aangepakt en kan zomaar dwars door onze verdediging lopen: 4-6. Rianne vergroot onze voorsprong door middels een sprongschot de bal achter de Castricumse goalie te schieten: 4-7. Na een misstap van onze verdediging weet nr. 9 te scoren: 5-7. Een snelle uitval van Ilse en Larissa wordt door de laatste succesvol afgerond: 5-8. We krijgen een penalty tegen. Nr. 16 zit haar schot echter gekeerd door Maxim. Toppie! Larissa passeert haar directe tegenstandster: 5-9. Vlak daarna stuurt ze Kim op de break die verwoestend uithaalt: 5-10. Opnieuw krijgt nr. 16 de kans om vanaf 7 meter te scoren, maar Maxim stopt ook deze inzet. De aanval daarna belandt een schot van CSV op de paal en daarna rechtstreeks in de handen van Larissa. Ilse is inmiddels naar voren gesneld, ontvangt de bal en het is 5-11. Dan is het tijd voor de derde strafworp van nr. 16. Zij schiet op het aluminium, maar weet daarna helaas uit de rebound de bal in het net te krijgen: 6-11. Een snel uitgevoerde vrije worp op de stippellijn wordt door Kim naar de vanuit de hoek instartende Ilse gespeeld: 6-12. We gaan uiteindelijk rusten met een 6-13 voorsprong, omdat Larissa een break weet te verzilveren.
Onderweg naar de kleedkamer heeft ondergetekende even tijd om het Meteoorpubliek dat afgereisd is naar het “verre” Castricum in zich op te nemen: Astrid, opa en oma Stapel, Dennis, Olaf, Damian, Dirk, Karin, Jeroen, Jennie, Maud en Leah. Onze supporterschare tijdens uitwedstrijden breidt zich steeds meer uit en wordt steeds gevarieerder. Super!
In de rust wordt de eerste helft nog eens doorgenomen. We zijn lekker op weg. Toch zijn er wat aandachtspunten: minder “pielen”in de aanval en scherper zijn in de verdediging gezien de penalty’s en de onverwachte schoten.
Omdat Maud zich over het vullen van de bidons ontfermt, mag Shannen de tweede helft het scorebord onder haar hoede nemen. Niet zomaar een taak om te onderschatten. Het is zaak om er goed bij te blijven. Toch Shannen?
Een plotseling schot van nr. 8 belandt in de kruising: 7-13. 10-dubbel wordt ingezet en uiteindelijk door Larissa afgerond: 7-14. Anouk poort de goalie vanuit de rechterhoek: 7-15. Een perfecte bal van Rianne op de wegsprintende Larissa levert ons 16e doelpunt op. Nr. 16 en nr. 8 delen vanaf de opbouw twee plaagstootjes uit: 8-16 en 9-16. Daarna is het vijf keer op rij Meteoor wat de klok slaat:
9-17 Anouk gooit opnieuw de bal tussen de wijdbeens staande keepster. (Vader Dirk kan het, wanneer Anouk even later gewisseld wordt, niet laten om trots zijn dochter toe te spreken.)
9-18 Rianne als vanouds vanaf de rechteropbouw.
9-19 Larissa op de break.
9-20 Dit is werkelijk een beauty. Ilse start weer gevaarlijk (zonder bal) in vanuit de rechterhoek en neemt de hele verdediging mee naar links. Rianne kan daarop “eenvoudig” aan de rechterkant uithalen.
9-21 Een onderschepping van Loraine waarop zij zelf in de break gaat.
De rechteropbouw van CSV passeert onze verdediging: 10-21. Een snelle break in drieën (Sharon, Rianne en uiteindelijk Ilse) levert ons 22e doelpunt op. Larissa speelt met zichzelf samen: schiet op de paal, vangt de rebound op en scoort: 10-23. Kim stuurt Ilse op de break: 10-24. Nr. 14 scoort na onoplettendheid van onze kant vanuit de linkerhoek: 11-24. Rianne geeft weerwoord: 11-25.
We worden daarna slordig in onze aanval en verdediging. De concentratie wordt minder.
Nr. 9 gaat op de break: 12-25. Noortje haalt hard uit van afstand: 12-26. Maxim, die lekker staat te keepen doet mee met de minder fase van het team en slaat de bal in haar eigen doel: 13-26. Kim verdedigt iets te fel naar mening van de scheids en krijgt een gele kaart. Noortje scoort uit een snelle aanval vanaf de linker(!) hoek: 13-27. CSV vanaf de linkeropbouw: 14-27. Nr. 16 mag opnieuw plaatsnemen om een penalty te benutten. Deze keer is ie in 1 keer raak: 15-27. We raken de grip in de verdediging kwijt; vlak na elkaar mogen Kim en Anouk twee minuten plaats nemen op de bank en krijgen we opnieuw een strafworp tegen: 16-27. Toch weten we met 4 veldspeelsters op snelheid onze tegenstanders te verschalken. Ilse scoort 16-28. Daarna is het CSV die de bal in het net weet te krijgen: 17-28. Rianne scoort haar zevende doelpunt vanaf de opbouw middels een passeerbeweging: 17-29. Er wordt niet uitgestapt in de verdediging op de linkeropbouwster: 18-29. Goed druk zetten van onze hoek en aansluitend de opbouwrij zorgt dat Larissa vrij wordt gespeeld: 18-30. Het laatste doelpunt is voor CSV. Vanaf de rechteropbouw wordt de eindstand op 19-30 bepaald.
49 doelpunten; onze bordjesdraaiers hebben overgewerkt met uiteindelijke een dikverdiende overwinning voor ons.
We kunnen terugkijken op een wedstrijd waarin we over het algemeen goed hebben gehandbald en bovenal als een team ons mannetje (lees vrouwtje) hebben gestaan. Het is fantastisch om te zien dat iedereen op haar eigen manier belangrijk is voor het team.
Onze hoofdsponsor Jeroen Schrooder merkt na afloop op het terras gekscherend op dat hij ons geluk brengt: iedere wedstrijd die hij aanwezig is, zijn we met de overwinning aan de haal zijn gegaan. Dus Jeroen: we verwachten je ook weer a.s. zondag 15 oktober om 12.00 uur op onze eigen complex wanneer we de strijd aan gaan tegen Lacom!
U/jij bent dan natuurlijk ook van harte welkom.